قوری موکا یا موکا پات یا موکاپات یا موکا اکسپرس نوعی ماشین قهوه‌ساز است که با گذراندن آب بسیار داغ و تحت فشار با بخار از میان قهوه آسیاب شده، تولید نوشیدنی قهوه می‌نماید. این نوع قوری نخستین بار در سال ۱۹۳۳ توسط لوئیجی دو پونتی و برای شرکت ایتالیایی آلفونسو بیالتی منحصراً به ثبت رسید.
موکاپات وسیله ای قدیمی برای دم آوری پودر قهوه به شیوه اسپرسو می باشد.ویلااستایل(vila style)این دستگاه را جهت استفاده انواع قهوه ها و نوش جان کردن آن در خانه برای شما فراهم میکند.
موکاپات دقیقا همان قوری ای است که قهوه های بندر موخای یمن را دم اوری میکرده و توسط شرکت معتبر بیالتی ساخته و پرداخته شده و به شکل موکاپات های امروزی در آمده است.حالا در مورد چگونگی استفاده از این وسیله مطالبی بیان میکنیم.

این وسیله و استفاده از آن نیز مانند بسیاری از مراسمات نوشیدنی های دیگر سرد و گرم جهان اداب خاص خود را دارد.
در شیوه سنتی موکاپات ها عموما یک و سه و پنج کاپ ساخته میشوند قائده یک موکاپات سنتی شش ضلعی می باشد.رای تهیه اسپرسو با موکاپات ابتدا مخزن آب موکا‌پات را تا زیر سوپاپ پر می‌کنیم.
مخزن قهوه موکاپات را پر کرده و قهوه را کاملا به صورت هموار درآورده، سطحش را صاف می‌کنیم. با روش موکاپات نیازی به فشرده کردن قهوه نیست.
مخزن قهوه را روی مخزن آب گذاشته و قوری موکا‌پات را می‌بندیم.
موکا‌پات را روی شعله ملایم می‌گذاریم (بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنیم.) تا آب کاملا داغ شده و فرآیند عصاره گیری شروع شود.
پس از چند دقیقه عصاره قهوه از خروجی موکا‌پات خارج می‌شود. عصاره گیری را تا زمانی ادامه می‌دهیم که رنگ قهوه خروجی کاملا روشن شده و شروع به پاشش کند. موکاپات را از روی شعله برداشته و داخل فنجون اسپرسو سرو می‌کنیم.
برای حفظ دمای اسپرسو بهتر است از قبل فنجون سرو را گرم کنیم.حالا با توجه به صحبت های بیان شده در مورد این وسیله کاربردی و مورد استفاده،نیاز هر شخصی یکی از اینهاست.ویلااستایل(vilastyle) این موکاپات ها را با بهترین کیفیت
موجود دارد.میرماگ همیشه بهترین ها را برای شما میخواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *